Alla inlägg under februari 2011

Av speakerboxxx - 27 februari 2011 03:48

Helgen har varit bra, den är inte slut än dock, det blir nog en fortbollsmatch ikväll tror jag!


I fredags så var vi nere i det andra hsuet och grillade, senare gick vi ut och dansade hela natten lång!

Låtar som ligger starkt om hjärtat nu är:

Enrique Iglesias - Tongiht (I´m f**king you)

Lady Gaga - Born this way

Martin Solveig - Hello

P.Diddy - Coming home


Igår lördag så bjöd vi över lite folk och spelade yatzy med stort Y! Det var otroligt intensivt och jag var seriöst uttmattad efter den yatzy omgången! Det har aldrig varit så roligt att spela,. vi satt praktiskt taget och skrek!

Kan för övrigt nämna att vi för statistik här i huset på botten och topp rekord över yatzy! I fredags slog jag topprekordet, nu har jag det på 332 poäng!! dessvärre har jag bottenrekordet oxå på fantastiska 107 poäng!!


I lördags lyckades vi även hae lite dansshow här hemma för varandra och det var mycket jubel och skratt!!


I torsdags natt hade jag en intervju med VD:n på Drivhuset i Borås angående praktik! en fantastisk människa och efter 5 minuter erbjöd hon mig en plats där till sommaren!!! http://www.boras.drivhuset.se/


Hoppad ni har det bra, imorgon har vi lektioner igen, vi ska upp och klättra i berg tror jag, och om någon vill skypa är jag där kl 19.00 ungefär!!

Av speakerboxxx - 24 februari 2011 04:35

Jag är helt fascinerad av hur NZ behandlar hela jordbävningskrisen! Alla engarerar sig! Air NZ som flyger inrikes satte 50 dollar på alla platser oavsett vart man skulle och satte in 2500 extra platser för att få ut folk från Christchurch! Invånarna i Wellington stod på flygplatsen och tog emot de drabbade med öppna armar, oavsett om de kände dem eller inte! Och här i Nelson samlades in 35000 dollar på 1,5 timma!


Australiens regering har skänkt 5 miljoner dollar, 6 timmar efter att jordbävning skett hade ett första räddningsteam från australien landat i Christchurch, då tar det ändå 3 timmar att flyga dit! Helt sjukt!


Igår (onsdag) var jag alina kim och rikard på stranden, vi hade även på förmiddagen hjälpt till med info till våra klasskamrater i Christchurch, hur de skulle ta sig hem! När vi kom hem messade dem, de hade fått veta att nästa plan gick på fredag till Nelson...alldeles för länge!

Sofia och sofi som vi bor med har var sitt besök här, de har hyrt en bil tillsammans, jag och alina frågade om vi fick låna den så kl 17.45, ungefär 1 timma efter att Elin och Henny fått reda på att de måste vänta till fredag, började vi åka mot Christchurc! Det är nästan 6 timmar - enkel väg! Vi var nere strax innan 24.00 och bara plockade upp dem, de hoppade upp i våra famnar den bara det raka vägen hem till Neslon...vi levde på mackor och massa snacks och kl 06.00 på morgonen kom vi hem!!!


Så idag är jag väldigt trött fast väldigt glada att våra vänner är "hemma!"


Saker vi räddat:

Valar

Människor


Vad blir det härnäst???


PS. Tycker att Enrique Iglesias blir bätre och bättre för varje låt! DS.

Av speakerboxxx - 22 februari 2011 07:40

För ungefär 6 timmar, runt halv två, när jag slog på teven och skulle äta lunch var det enda jag fick se bilder från Christchurch om jordbävningen som kl 13 hade slått till. Den har förorsakat mer skada än den som var i början av september....vi blev självklart oroliga här hemma då vi har 2 klasskamrater nere i Christchurch, vi hörde av oss och allt var lugnt med dem, de var då 1 timma utanför och hade inte märkt av så mycket av den. Teven har rullat hela dan och det är sjukt att man har varit där och nu e allt förstört, några andra klasskamrater tog en fika utanför katedralen för bara 4 dagar sen, nu är den helt förstörd......Nelson ligger ca 40 mil från Christchurch


Om 3 veckor  ska vi på våran 10 dagar långa resa genom sydön, där ett av stoppen är Christchurch...Vi får se om det blir så.


Vi mår iaf bra men måste säga att det är helt sjukt att man är så nära, och att även man var så sjukt nära inlandstsunamin i australien oxå, när kommer nästa grej???



Av speakerboxxx - 21 februari 2011 10:03

                                         

Av speakerboxxx - 21 februari 2011 05:17

Idag har vi varit iväg på äventyr, eller snarare nya äventyr för vi gör ju rätt mycke varje dag!


Vi var idag iväg på Flying Fox!

En flying fox är som en stor linbana där man åker ca 100 meter ovanför marken! Det var en fantastiskt upplevelse med en otrolig utsikt och lite adrenalin! efter det åkte vi och kollade på lite alpackor och föröskte få närkontakt men de stod mest och glodde på oss!

När vi kom hem hade Sofi, Sofia och Ida kommit hem, åk för en timma sen kom sofis kompis hans hit! Nu står det grillkväll på schemat så nu ska jag avsluta med lite bilder och dra igång grillen och ta en öl!

Av speakerboxxx - 20 februari 2011 19:56

I Lördags satt jag i sovrummet och slog ihjäl ca 3 timmar med lite spel på datorn och lite plugg, bredvid mig låg alina och sov i sängen, dörren var nästan helstängd, ytterdörren, några fönster både på övervåningen och undervåningen samt dörren ut till tvättstugan och grillen. 3-4 gånger under dessa timmar lät det som att någon var och gick inne eller alldeles utanför huset, det kan nämnas att vi är vana vid att det bor 6 pers i huset, nu är de 4 andra iväg så jag och Alina var hemma själva och jag hade inget ljud på datorn. Alina vaknade till varje gång jag gick upp och gick runt i hela huset för att kolla om det var någon där. Grannens hundar har ibland varit inne på våran tomt, fast det lät inte som hundsteg.


Igår kom Rickard och Kim över, då ska sova här 2 nätter. Kim har haft besök av andra flera gånger och hennes kille har bland annat varit med i "De okända" på teve och det har försigått saker i deras hus. Hon har känt av att det finns något i huset, och hon var här kvällen innan och grillade, och tyckte sig höra fotsteg i hallen, när vi alla satt i vardagsrummet.


Vi pratade om detta igår och prövade att ta kort, och på korten fanns orber! Googla det så får ni se!


När Alina gick in och hämta telefonen hade hon ett missat samtal från nummer 000000 ....som sagt vi har nog lite besök!

Av speakerboxxx - 20 februari 2011 01:54

Nu har det gått en vecka på vårat lov!

Huset känns ganska tomt fast det är samtidigt rätt skönt, imorgon dyker Sofia, Sofi och Ida upp och flyttar in igen efter en 10 dagars lång campingtur.

Under veckans gång har Marie bott här och hennes bror har varit på besök, han lärde Alina lite om daytrading, så nu är det de hon vill syssla med!


dagarna rullar på i Kiwiland, nu under "lovet" har vi försökt ta tag i våra liv hemma i Sverige, med andra ord, vad vi ska syssla med efter att vi kommer hem från NZ.

Det är mer än välkommet att komma med tips och ideer om vad vi kan göra våran LIA!!! ös på, allt är av intresse!



Idag söndag svensk tid mellan kl 19-21 så är jag inne på skype ifall någon känner för att prata med mig!!!

Av speakerboxxx - 15 februari 2011 23:31

Då har vi haft kulturvecka i skolan!

Det kan nog vara den jobbigaste hittils...eller inte! Den har varit helt fantastisk!

Vi kan ta det i kronologisk ordning:


Måndag:

Vi åkte till ett museum för att se vad som är poppis i NZ. Detta museum heter World of Wearable art och är ett museum för tävnlingen med samma namn! Det fanns otroligt mycket häftiga kostymer och kläder där inne, samt ett bilmuseum alldeles bredvid! Vi fick en liten föreläsning, kollade på en film och fick tid att gå runt och kolla! Senare åkte vi till två stycken konstnärer, en som gjorde skulpturer och en som målade tavlor! Det mest fantastiska var ställen de bodde på! Den ena var helt självförsörjande utan gällande kött allt annat hade hon i sin trädgård, plus att det var 5 minuter och gå till vattnet om man ville ta ett bad!

       

Tisdag:

Vi skulle lära oss  matkulturer, så idag åkte vi runt i våran buss till olika lokala matproducenter och köpte på oss mat! Senare åkte vi till ett riktigt trevligt område vid en flod där vi lagade lunch tillsammans och efterrätt samt tog oss ett bad i kristallklart vatten! Man trivs ganska bra med plugget i NZ!


Onsdag:

Då var det dags för vinprovning! Som vanligt hoppade vi in i bussen och det bar av till 3 olika vingårdar där vi fick lite föreläsningar om hur man jobbar med vin inom turismen samt att vi fick prova en hel del olika oxå! Senare på kvällen var det dags för grabbkväll så vi stack iväg till ett  ställe som heter Wakatu där det var pokertunering, senare bar det av till bargatan och lite biljardtävling! Mycket trevlig kväll!


Torsdag:

Tjejerna i huset ger mig ingen ro och speciellt inte denna morgon då det skulle upp och sjungas tidigt för mig tydligen! Fick frukost på sängen och fina paket, bland annat en skiva och en klättringsession!!! Till skolan och denna dagen var det dags för ölprovning! Vi åkte till ett bryggeri där vi fick en rundtur och lite smakprover, senare till skolan och föreläsning där vi pratade om maten, konsten, vinet och ölets inverkan i turismen och hur man jobbar med det och vilken viktig del det är för NZ. Efter skolan hade Alina gjort iordning picknick och vi gick upp längs floden som går genom nelson och satte oss på ett ställe där vi åt plockmat bland annat räkor, baguetter och vitt vin!!! Senare hem och jag trodde det skulle bli en lugn kväll hemma men ikke. Mina klasskamrater har tydligen inget bättre för sig än att överraska mig!!! Så precis när jag gick in genom dörren hoppade 20 härliga pers fram! jag fick massa fina presenter, bland annat filmen "stomp the yard" som jag har tränat till massor! Sedan satt vi här och pratade, lyssnade på musik och dansade!


Fredag:

Vi besökte ett riktigt fint bed & breakfast där vi fick en inblick hur de jobbade och hur stort det är i NZ. Vi hade bara halvdag och på schemat stod restaurangbesök med klassen för att fira mickan och senare bar det av ut på krogen och dans hela natten lång!


Tack för mig vi hörs!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards