Direktlänk till inlägg 3 april 2011

Skolan slut

Av speakerboxxx - 3 april 2011 22:38

Eller i alla fall nästan, vi har haft den sista skoldagen! Veckan som varit har vi haft Mark, han har precis fått en tredje son, strort grattis!!!

Vi har haft småuppgifter och vi fick en presentationsuppgift som vi gjorde inför en kiwiklass i fredags! Fokus låg på mycket humor om olika turism och kulturämnen och även vad vi lärt oss om nya zealand och vi skulle jämföra det med sverige! Vi svenskar vek oss av skratt, kiwisarna skrattade sisådär!


I fredags lämnade vi även in dagboken och boenderecensionen från 10 dagars resan! Det var skönt! Nu är det bara slutarbetet kvar som vi ska redovisa på fredag! Idag har en annan grupp redovisning s¨å det ska bli riktigt kul att se vad de andra har gjort! De har bett oss vara så icke svenska som möjligt och använda olika kreativa lösningar!


Helgen har varit bra! Vi hade kräftskiva i lördags som inte var någon kräftskiva egentligen, det var vi i huset och Jesper (studerar äventyrsturism här) och hans flickvän emma som var här och åt! Kräftor är inte så vanligt här och ska man ha såna kräftor vi är vana vid kostar de ca 100 dollar för ett fryst paket, som är ca 1,5 kg tror jag!! så ca 500 spänn, alldeles för mycket för en student, själva köpte jag ett halvt kilo räkor för 20 spänn!!! DEssvärre är man bortskämd när man är från GBG för räkorna hemma är godare än här!!!


Det har börjat infinna sig lite stress i klassen och det mesta är nog inte för arbetet utan för att våran fantastiska resa snart är över! Fast det finns mycket man saknar hemma också! Har också världens bästa souvenir med mig hem!!!


peace

 
 
Ingen bild

karin

3 april 2011 23:18

Har du gjort din tatuering !!

Ses snart.
Puss & Kram

 
Ingen bild

Peter Berggren

4 april 2011 18:22

Är Alina med barn ?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av speakerboxxx - 9 april 2011 05:27

Tja!   Nu är det lördag mitt på dan och det är den sista helgen i Kiwi-land, för den här gången säger jag för vill gärna åka tillbaks! Veckan har varit fylld med presentationer, alla har varit riktigt bra! Min grupp hade igår och det gick över fö...

Av speakerboxxx - 30 mars 2011 04:39

Nu är man inne i slutfasen av resan, om 2,5 vecka står jag på svensk mark, det ska väldigt skönt, längtar hem bra mycket nu!   Tiden går fort här, imorgon har vi eget arbete med våra slutprojekt och en redovisning vi ska göra på fredag inför en k...

Av speakerboxxx - 13 mars 2011 10:51

Söndag, klockan är snart 23.00, jag borde ha packat klart fast det har jag inte, laddat upp bilder för detta logginlgägg istället! Imorgon bär det av på bussresa i 10 dagar! Jag vet inte riktigt vad vi ska göra, de har inte sagt något, det enda dem s...

Av speakerboxxx - 10 mars 2011 04:35

Tänkte att jag kunde plita ner en och annan rad om bilderna jag la upp! förra veckan var vi väg i Golden Bay onsdag till torsdag och gjorde flera stopp, bland annat i Pupu Springs, Sans Souci Inn och Schnapp Dragon!   Pupu springs är ett fantas...

Av speakerboxxx - 9 mars 2011 05:34

                                                                       ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards