Direktlänk till inlägg 13 mars 2011

Rafting och 10 dagars resa

Av speakerboxxx - 13 mars 2011 10:51

Söndag, klockan är snart 23.00, jag borde ha packat klart fast det har jag inte, laddat upp bilder för detta logginlgägg istället! Imorgon bär det av på bussresa i 10 dagar! Jag vet inte riktigt vad vi ska göra, de har inte sagt något, det enda dem sagt är att vi ska ses halv tio vid skolan!


Vi ska iaf ta oss runt till olika, förmodligen, fantastiska platser såsom fox glacier, queenstown, kaikoura bla. Vi kommer bo på olika ställen varje natt, och vi har fått i uppgift att göra ett eget formulär och recensera varje boende! Det ska bli kul. Vi har även fått i uppgift att skriva dagbok varje dag, med lite olika kriterier! Det är riktigt tufft att gå i skolan på Nya Zeeland!


Det blir nog tyvärr ingen uppdatering under dessa dagar, utan jag gör en rejäl efteråt!

Har för övrigt planer på att hoppa Canyon Swing i Queenstown, det är ungefär som bungyjump, fritt fall på 60 meter och sen gungar man ner en bit till, allt som allt är det ca 100 meter ner till marken! Låter  spännande!


Helgen har varit bra, haft riktigt bra väder, förmodligen en slutspurt innan sommaern är över på riktigt här! Det har blivit en hel del plugg och fixande inför resan, fast igår lördag hade vi femkamp i klassen! Det var riktigt kul och senare på kvällen hae vi grillkväll i huset!


Då alla skoldagar är fantastiska tog fredagens lektion priset som den bästa hittils! Det stod nämligen "White River Rafting" på schemat! En 2 timmar adrenalinkick i i en båt på forsande vatten! Och i slutet av turen stannade vi vid en klippavsats och gjorde lite "cliffjumps" på ca 10 meter!! Har hört att det finns rafting lite här och var i Sverige så det står på schemat för i sommar!!!


Idag säger vi stort grattis till mattias "kingen" hanson som fyller 24 år! Grattis broder!


                                     

Som ni ser var inte bara Raftingen otroligt kul, utan även landskapet fantastiskt! och ni vet den där scenen i sagan om ringen där de åker i en lite eka förbi två stora statyer! vi åkte förbi de statyerna!!!! fast de var inte lika häftiga som i filmen....


för övrigt har vi inte sett några hobbitar än, det e lite trist, här har man ändå åkt runt halv jorden..men men...


KAn oxå säga att jag saknar folk där hemma, man börjar längta hem lite till sverige! Det blir en sommar i borås som det ser ut nu, jag hade satt en deadline att när vi åker på 10 dagars resan så är det slut på Lia-letandet, och vi åker om ca 11 timmar så nu får det vara nog....Nästa Borås! fast jag kommer ju bo i Göteborg, vill ju inte bo i staden med mest regn!


Vi håller på med ett slutprojekt här som ska redovisas i minst en timma, det ska handla om ungefär allt vi lärt oss..vi har valt att redovisa i form av nyhetsändning, på spåret och debatt, känns bra faktiskt!


Vi ska även ställa till men en kräftskiva ala swedish style! vi har bjudit in våra lärare och nyfunna kiwivänner! Vi har ju lärt oss så mycket om deras kultur så

kanske är dags att lära dem lite om våran!


Kan även säga att om en månad lyfter planet från NZ, det blir först tre sköna shoppingdagar i Kuala Lumpur innan planet landar den 16 april kl 21.00 på säve flygplats, 16 april 21.00 säven flygplats, 16 april 21.00 säven flygplats



Peace

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av speakerboxxx - 9 april 2011 05:27

Tja!   Nu är det lördag mitt på dan och det är den sista helgen i Kiwi-land, för den här gången säger jag för vill gärna åka tillbaks! Veckan har varit fylld med presentationer, alla har varit riktigt bra! Min grupp hade igår och det gick över fö...

Av speakerboxxx - 3 april 2011 22:38

Eller i alla fall nästan, vi har haft den sista skoldagen! Veckan som varit har vi haft Mark, han har precis fått en tredje son, strort grattis!!! Vi har haft småuppgifter och vi fick en presentationsuppgift som vi gjorde inför en kiwiklass i freda...

Av speakerboxxx - 30 mars 2011 04:39

Nu är man inne i slutfasen av resan, om 2,5 vecka står jag på svensk mark, det ska väldigt skönt, längtar hem bra mycket nu!   Tiden går fort här, imorgon har vi eget arbete med våra slutprojekt och en redovisning vi ska göra på fredag inför en k...

Av speakerboxxx - 10 mars 2011 04:35

Tänkte att jag kunde plita ner en och annan rad om bilderna jag la upp! förra veckan var vi väg i Golden Bay onsdag till torsdag och gjorde flera stopp, bland annat i Pupu Springs, Sans Souci Inn och Schnapp Dragon!   Pupu springs är ett fantas...

Av speakerboxxx - 9 mars 2011 05:34

                                                                       ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards