Alla inlägg under januari 2011

Av speakerboxxx - 28 januari 2011 00:19

                                              

Av speakerboxxx - 21 januari 2011 02:54

Nu ar det helg har! Gott!

Vet inte var det blir for planer men forhoppningsvis traning och stranden!

KAn saga att jag och Alina fick bast pa redovisningen, 22,5 av 25 poang(nailed it)! Sa jag skoter mig allt!!!


Om nagon vill skypa i helgen ar jag vaken ungefar hela tiden, jag och Sofi sitter uppe till tre pa natten och gar upp runt nio sa jag e uppe mycket, bara skriva har, pa FB eller logga in pa Skype sa ar jag nog inloggad mycket.

Robin.lundqvist1987


Och jag har en fraga, ar det nagon som vill ga med mig pa Way ou West i sommar for Robyn ska dit och jag med! Kommer bli fantastiskt!

Av speakerboxxx - 20 januari 2011 23:55

SItter med ett arbete i skolan och sokte pa Bluff-oysters som ar en kand delikatess har i NZ. Jag skulle ha en bild pa dessa ostron och nar jag googlade pa det kom det upp en liten reklamruta i vanstra horn dar det var en bild pa en mossa fram market buff och framforallt en vrallacker modell som heter Karin Stefansdotter. Varlden ar bra liten! JAg sager bara lyckliga mossa!


Ha det fint nu ska jag redovisa snart!

Av speakerboxxx - 17 januari 2011 07:13

Lite uppdatering om den första veckan i NZ. Landade här förra fredagen och tog en roadtrip upp från Christchurch till Nelson med några klasskamrater, vi var framme halv ett på natten och han då inte se allt för mycket av vårat hus. Vaknade dagen därpå väl utvilad och blev häpnad av synen av vårat hus! Det är helt fantastiskt, öppet kök, 3 stora sovrum plus ett stort vardagsrum med öppen spis, en schyst altan med utsikt över halva Nelson och bergen i bakgrunden med morgonsol!!! och som om inte det var nog har vi en stor grill, tvättstuga, en gräsmatta och det bästa....EN STUDSMATTA!!!!


Måndag:

Första dagen i skolan och det var med förväntan vi gick dit! En rundvandring på campus, en rundvandring i stan och en del information om dem kommande tre månaderna! Och det bästa är att de verkligen uppmanar oss att tänka utanför boxen och inte göra som vi gjort hemma i skolan!


Tisdag:

Första mötet med våran lärare Mike, som inte bara undervisar om Maori och dess kultur utan även är en Maori och tillhör en by i Nelson, han berättade lite historia och visade oss runt på olika historiska platser i stan. Han förberedde oss även för morgondagens lektion som skulle vara i hans Maoriby.


Onsdag:

Resa till Maoribyn och väl där blev vi bombaderade med hundra intryck. Vi fick vara med om en välkomstceremoni, vi sjöng sånger, höll tal och åt en typisk Maorilunch. Vi fick träffa hövdingen för stammen och han visade även alla sina tatueringar och berättade vad de betyder för Maorierna och vad de stod för. JAG VILL HA EN!!! Vi hade även föreläsningar ända in på kvällen, och vi lagade mat tillsammans och avslutade kvällen med en film innan vi somnade inne i deras Sacred House = lite av en kyrka för dem.


Torsdag:

Upp strax innan sju och en promenad till en historisk gravplats. Efter det storfrukost som vi lagade med klassen, när vi väl satt oss och skulle börja äta kom tre Maorikillar in och började spela gitarr och sjunga så det stod härliga till, en helt fantastisk start på dagen. Dagen avslutades tidigt för tid för reflektion. Vi tog en sväng på stan och senare bar det hem för att lira lite boll och bara dega.


Fredag:

Ny lärare, Phillip, som berättar om europeernas historia på NZ. Vi fick en liten introduktion sen bar det av till stan för att kolla på lite historiska platser. Sen avslutades dagen vid två och då bjuder Phillip med oss på en öl ute i solen och vi kan konstatera att detta var väldigt förvånande men otroligt roligt, för snubben höll låda hela tiden!


Helgen bjöd på mycket fotboll, hoppa studsmatta, träning, sola, bada och grillning. Sofi som bor i huset fyller år på tisdag så vi har firat henne hela helgen, vi hade folk över i lördags och vi gick senare ut och dansade skjortan av oss! Vi har grillat varje dag och har de fantastiskt i vårat hus, det blir mycket kortspel, och vi har lärt känna en finsk kille som heter Raphael som har finlands bästa pigment (true story) och vi har haft maries vän marie på besök i några dagar!


Ska lägga upp bilder på huset idag eller imogron!

Av speakerboxxx - 9 januari 2011 04:46

Nu har vi landat i Nya Zeeland men jag väntar med att skriva om det och om hur vi har det här, vi har ju precis kommit! Idag kommer lite bilder oxå!


Nu har vi lämnat bilen och för första gången på ungefär en månad har vi tillgång till el! Helt fantastiskt! Så nu kommer jag bli lite bättre på att skriva här samt att det finns möjlighet att skypa!!! Det e ju gratis!


Vi fick ju uppleva en hel del i Australien, bland annat ett av deras värsta regnovä'der på ca 50 år! Det har inte enbart varit regn utan även en hel del sol och vi har fått sett ofantligt mycket, bland annat en hel del djur, ca 100 nationalparker (dem finns överallt), träffat massa fantastiska människor, fantastiska städer, Sydney har allt, och även lärt oss massor om oss själva och om varandra.


Det har helt klart varit värt pengaran att hyra bilen, och friheten att kunna åka runt och ta saker som dem kommer. Vi hade knappt hunnit börja tänka på Nya Zeeland fören dagen innan vi skulle åka, det har varit så mycket intryck och man hade behövt ha lite mer tid här!


Har inte heller haft min mobiltelefon på 1 månad, jag och alina har delat på en, men min använder jag inte, utan ska införskaffa en snart och kommer då lägga upp numret här.


Mitt skypenamn är: robin.lundqvist1987


Är det något akut eller vill ni tjöta så har vi en hemtelefon: +6435489927

Alinas mobilnummer: +642102852045


Här kommer lite bilder!

GOTT MOS


                                 

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards