Direktlänk till inlägg 15 februari 2011

Kulturveckan!

Av speakerboxxx - 15 februari 2011 23:31

Då har vi haft kulturvecka i skolan!

Det kan nog vara den jobbigaste hittils...eller inte! Den har varit helt fantastisk!

Vi kan ta det i kronologisk ordning:


Måndag:

Vi åkte till ett museum för att se vad som är poppis i NZ. Detta museum heter World of Wearable art och är ett museum för tävnlingen med samma namn! Det fanns otroligt mycket häftiga kostymer och kläder där inne, samt ett bilmuseum alldeles bredvid! Vi fick en liten föreläsning, kollade på en film och fick tid att gå runt och kolla! Senare åkte vi till två stycken konstnärer, en som gjorde skulpturer och en som målade tavlor! Det mest fantastiska var ställen de bodde på! Den ena var helt självförsörjande utan gällande kött allt annat hade hon i sin trädgård, plus att det var 5 minuter och gå till vattnet om man ville ta ett bad!

       

Tisdag:

Vi skulle lära oss  matkulturer, så idag åkte vi runt i våran buss till olika lokala matproducenter och köpte på oss mat! Senare åkte vi till ett riktigt trevligt område vid en flod där vi lagade lunch tillsammans och efterrätt samt tog oss ett bad i kristallklart vatten! Man trivs ganska bra med plugget i NZ!


Onsdag:

Då var det dags för vinprovning! Som vanligt hoppade vi in i bussen och det bar av till 3 olika vingårdar där vi fick lite föreläsningar om hur man jobbar med vin inom turismen samt att vi fick prova en hel del olika oxå! Senare på kvällen var det dags för grabbkväll så vi stack iväg till ett  ställe som heter Wakatu där det var pokertunering, senare bar det av till bargatan och lite biljardtävling! Mycket trevlig kväll!


Torsdag:

Tjejerna i huset ger mig ingen ro och speciellt inte denna morgon då det skulle upp och sjungas tidigt för mig tydligen! Fick frukost på sängen och fina paket, bland annat en skiva och en klättringsession!!! Till skolan och denna dagen var det dags för ölprovning! Vi åkte till ett bryggeri där vi fick en rundtur och lite smakprover, senare till skolan och föreläsning där vi pratade om maten, konsten, vinet och ölets inverkan i turismen och hur man jobbar med det och vilken viktig del det är för NZ. Efter skolan hade Alina gjort iordning picknick och vi gick upp längs floden som går genom nelson och satte oss på ett ställe där vi åt plockmat bland annat räkor, baguetter och vitt vin!!! Senare hem och jag trodde det skulle bli en lugn kväll hemma men ikke. Mina klasskamrater har tydligen inget bättre för sig än att överraska mig!!! Så precis när jag gick in genom dörren hoppade 20 härliga pers fram! jag fick massa fina presenter, bland annat filmen "stomp the yard" som jag har tränat till massor! Sedan satt vi här och pratade, lyssnade på musik och dansade!


Fredag:

Vi besökte ett riktigt fint bed & breakfast där vi fick en inblick hur de jobbade och hur stort det är i NZ. Vi hade bara halvdag och på schemat stod restaurangbesök med klassen för att fira mickan och senare bar det av ut på krogen och dans hela natten lång!


Tack för mig vi hörs!

 
 
Ingen bild

mormor

17 februari 2011 17:14

Hej! Varje gång jag läser tänker jag: fantastiskt så mycket intressant de får vara med om. Nu kan det inte bli bättre - men, jo då, snart kommer en ny rapport och den är lika fantastisk. Hur skall ni klara ett vardagsliv efter detta?
NJUT i nuet!
kram
mormor

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av speakerboxxx - 9 april 2011 05:27

Tja!   Nu är det lördag mitt på dan och det är den sista helgen i Kiwi-land, för den här gången säger jag för vill gärna åka tillbaks! Veckan har varit fylld med presentationer, alla har varit riktigt bra! Min grupp hade igår och det gick över fö...

Av speakerboxxx - 3 april 2011 22:38

Eller i alla fall nästan, vi har haft den sista skoldagen! Veckan som varit har vi haft Mark, han har precis fått en tredje son, strort grattis!!! Vi har haft småuppgifter och vi fick en presentationsuppgift som vi gjorde inför en kiwiklass i freda...

Av speakerboxxx - 30 mars 2011 04:39

Nu är man inne i slutfasen av resan, om 2,5 vecka står jag på svensk mark, det ska väldigt skönt, längtar hem bra mycket nu!   Tiden går fort här, imorgon har vi eget arbete med våra slutprojekt och en redovisning vi ska göra på fredag inför en k...

Av speakerboxxx - 13 mars 2011 10:51

Söndag, klockan är snart 23.00, jag borde ha packat klart fast det har jag inte, laddat upp bilder för detta logginlgägg istället! Imorgon bär det av på bussresa i 10 dagar! Jag vet inte riktigt vad vi ska göra, de har inte sagt något, det enda dem s...

Av speakerboxxx - 10 mars 2011 04:35

Tänkte att jag kunde plita ner en och annan rad om bilderna jag la upp! förra veckan var vi väg i Golden Bay onsdag till torsdag och gjorde flera stopp, bland annat i Pupu Springs, Sans Souci Inn och Schnapp Dragon!   Pupu springs är ett fantas...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards