Alla inlägg den 9 april 2011

Av speakerboxxx - 9 april 2011 05:27

Tja!


Nu är det lördag mitt på dan och det är den sista helgen i Kiwi-land, för den här gången säger jag för vill gärna åka tillbaks! Veckan har varit fylld med presentationer, alla har varit riktigt bra! Min grupp hade igår och det gick över förväntan, och vi fick väldigt bra respons av rektorn!!! Vårat upplägg var nyheter+sport+väder i början, några reklamfilmer vi gjort  sen ett debatt program och vi avslutade med På spåret! Vi visade även en lite film!


I onsdas kväll var det grabbkväll på schemat för att fira att Anton livit ett år äldre! Vi började med en pokertunering på wakatu och senare bar det iväg till Shark för biljard och avslutades med Mollys för dans! Väldigt trevligt! i torsdags var vi ute och åt på skolans restaurang! vi fick 3 rätter för endast 20 dollar!!! helt otroligt, på menyn stod bland annat lax, risotto, lamm, potatissallad, chokladmousse och äppelpaj!


Kommer en liten grej som kommer göra mor och far stolta och det är att jag kommer få hem ett diplom där det står om mitt utförande av kursen "pass with distiction" så vi har inte bara rest runt och haft det gött utan vi har pluggat en hel del också!


Idag blir det lite avslutningsfest i klassen, imorgon ska vi i huset förmodligen ut och äta en sista middag tillsammans och på måndag åker vi båt till Abel tasman NP och ska ha ite avslutning med skolan och våra föreläsare!!! på tisdag kl 06.45 lyfter planet som så småningom ska ta en mot Sverige!


har precis varit inne på way out wests hemsida och det fick mig till att längta hem ännu mer då jag såg att Kanye West är klar för årets  upplaga!! Det med Robyn, Thåström, Pulp, Janelle Monae kan det bli en riktigt riktigt bra sommar! Och förhoppningsvis spelar Edward Sharpe sin fantastiska låt "home"!!!!


det som varit bä'st med resan:


Valräddningen var helt fantastisk - kände mig som en hjälte!

3 dagars resan i Abel Tasman National Park

Raftingen - härlig adrenalinkick!!

tatueringen hos Kereama - var där i 6 timmar bjöds på mat och otroligt mycket intressanta samtal från hela hans familj - den bästa kiwi-experiencen du kan få

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards